Bibiana Aído llegeix Interseccion[e]s

Us reprodueixo aquí un article d’aquest matí a Público que explica que finalment el consum d’alcohol i drogues no seran considerats agravants en els delictes de violència de gènere. Malgrat que no s’explica el per què de la retirada de la proposta de la Subcomissió, i ignorem si les  seves raons coincideixen amb les nostres, trobem el canvi positiu. Després de dubtar-ne durant mesos, finalment ens queda clar que Bibiana Aído llegeix Interseccion[e]s.  Què, si nó, els hauria fet repensar-s’ho? En general, la Comissió d’Igualtat del Congrés aposta en l’actual context de canvi de la legislació entorn la violència masclista, per reformes menys repressives del que s’esperava inicialment. Malgrat que caldrà analitzar les propostes a fons, entendre les seves lògiques i les seves possibles conseqüències, cal destacar que la intensificació o no del càstig en aquest tipus de delictes ha estat un motiu de divisió dins el si del moviment feminista durant les últimes dècades. Havent vist les polèmiques més recents entorn les reformes de la llei de violència de gènere, queda clar que el debat segueix viu.

Carn de canó per una altra entrada.

Drogas y alcohol no agravarán la pena por maltrato

La comisión de igualdad se limita a proponer que dejen de ser atenuantes

P.R. Madrid. La Comisión de Igualdad en el Congreso de los Diputados retiró ayer la propuesta aprobada por la subcomisión la semana pasada para que el consumo de alcohol y drogas fuera considerado un agravante en los delitos de violencia de género. Finalmente, en el texto aprobado ayer por unanimidad se pide únicamente que no se considere atenuante ni eximente, y no menciona nada sobre el agravante.

Los diputados se mostraron sorprendidos por el “impresionante recorrido mediático”, como aseguró unas de las ponentes socialistas, Francisca Medina, de la medida aprobada la semana pasada. Y a pesar de rectificar una parte de la propuesta, los grupos insistieron en que la bebida y las drogas “nunca sean una justificación para el maltrato”. Otro de los puntos que también sufrió modificaciones fue la propuesta de que los agresores con una condena firme perdieran la patria potestad y se les suspendiera el régimen de visitas a los hijos. Lo que los grupos decidieron ayer es que la condena firme conlleve la pérdida de la custodia y que el régimen de visitas quede suspendido cuando “se utilice la relación con los hijos para seguir ejerciendo violencia contra la mujer, o cuando los hijos revivan con miedo las situaciones padecidas cuando están en compañía del agresor”.

En la práctica, en caso de que el Gobierno asuma las recomendaciones de la Comisión y decida iniciar una reforma, serán los jueces los que decidan si suspenden el régimen de visitas. En opinión de la diputada de CIU, Mercè Pigem, de esta manera se flexibiliza la propuesta para “adecuarla al derecho que tiene el menor de mantener una relación con sus progenitores”. El texto definitivo contiene medio centenar  de recomendaciones para mejorar la lucha contra la violencia de género.

Article publicat a Público el dimecres 18 de novembre, 2009 (pàgina 32)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s